Építs vállalkozást a Facebookon!

Építs vállalkozást a Facebookon!

Ma már szinte bárki a semmiből felépíthet egy vállalkozást az online marketing és a közösségi oldalak segítségével, a jó hír pedig az, hogy a találékonyság többet ér, mint ha sokat költünk.
Noha (szinte) bárki képes erre, mégsem sikerül mindenkinek, mert az eredményeket itt sem adják ingyen. Időt, energiát és tudást kell befektetni, következetesen napi szinten foglalkozni vele, és a hogyanokról még nem is beszéltünk.
A szabályok napról napra változnak, és a legjobban megragadni a lehetőségeket ezek naprakész ismeretével lehet.
Nem elvenni akarjuk senki kedvét, úgyhogy inkább segítünk pár használható és időtálló(bb) ötlettel, amivel bárki el tud indulni. A többi pedig már rajtad múlik.


1. Vállalkozásodnak oldalt regisztrálj személyes fiók helyett!

Más feltételek vonatkoznak egy személyes fiókra, mint egy céges oldalra, sokkal több lehetőség, amiket kiaknázhatsz marketingedben. Válaszd ki a kategóriát, ami legközelebb áll a (majdani) tevékenységedhez, adj meg nevet, találd ki a borító és profilképed, az oldalsávban lévő lehetőségeket nézd át, hogy mikre lehet szükséged, ami felesleges, azt kapcsold ki.
Add meg a leírásokat hosszan és röviden, hogy az ide tévedők rögtön megtalálják az őket érdeklő információkat. Adj meg keresőbarát url-t! A név mellett ezt is érdemes alaposan végiggondolnod, mert módosítani nehezen lehet, ha egyáltalán engedi a Facebook.
Tölts fel tartalmakat, hogy ne egy üres oldalra hívd az ismerőseidet. Ez olyan lenne, mintha egy üres házba hívnád a vendégeidet, ahol le sem tudod ültetni őket.
Tervezd meg a stratégiád, majd eszerint készíts napi posztokat. Két hét napi posztolás után már meg lehet hívni ismerősöket az oldalra, ekkor már látnak annyi tartalmat, ami ha naponta frissül, érdemes lesz visszatérniük.

2. Szerezz követőket!

Talán ez a legnehezebb része még akkor is, ha értesz a hirdetések kiírásához, stratégiához. Hiszen ismerned kell a vásárlóidat, ami egy kezdő vállalkozás kis létszámú ügyfélköre esetén nem is egyszerű.
Figyeld a konkurenciád, hogyan kommunikál, de semmiképp ne másolj! Az eredetiség kifizetődő hosszú távon. Olvass véleményeket, ahol az emberek a Tiédhez hasonló termékekről, szolgáltatásokról írnak. Segítséget jelenthet, hogy megtudd, milyen hibákat követnek el mások és mikből érdemes tanulnod.
Ezután nem marad más, mint kísérletezni a hirdetésekkel. A minőség legyen az egyetlen kőbe vésett szempontod, hiszen ezzel teszed a követőid szemében is a mércét a megfelelő helyre. Sokszor, sok helyen elhangzott már, hogy nem a követők mennyisége, hanem minősége számít, ami egy kezdő oldal esetében még nem ennyire egyértelmű.
Az viszont fontos, hogy megfelelő felbontású, figyelemfelkeltő, de ne megtévesztő kreatívot használj, úgy fogalmazd meg a hirdetésed szövegét, hogy az egy nívós vállalkozás minőségi reklámtáblája legyen.

3. Légy elérhető!

Válaszolj a Facebook oldaladra érkező üzeneteidre olyan gyakorisággal, ahogyan csak tudsz, de minimum naponta nézz rájuk.
A véleményeket is kísérd figyelemmel, nem muszáj válaszolnod rájuk, de a kritikákat jó ha intelligensen kezeled, illetve visszajelzésként is szolgálhatnak, mit kell másként csinálnod.
Arra is van lehetőség, hogy a borítókép sarkába CTA gombot helyezz, amivel a weboldaladra irányíthatod az érdeklődőket, vagy ha az még nincs, mobilról akár hívást is lehet indítani.
Ezek nem a klasszikus CTA-k, amik felszólító módban fogalmazzák meg, mit kell tennie az oldaladra érkezőknek, de főleg a kezdetben segítenek kiépíteni a bizalmat az átláthatóság miatt.

4. Figyelj a szerepkörökre!

Ez elsősorban a biztonság miatt fontos. Ha segítséget kapsz családtagtól, baráttól, később alkalmazottadtól a Facebook fiókod kezelésében, figyelj oda, hogy adminisztrátorként milyen szerepköröket osztasz ki. Majd ha már aktualitását vesztette, mert adott ember már nem kezeli az oldalt, akkor vedd vissza tőle a jogosultságot. Ez amiatt is fontos, mert feltörheti más is a fiókot, ha belép valamelyik adminisztrátor személyes profiljába, így felesleges ezt kockáztatni.
A legtöbb oldalkezelőnek elég a szerkesztő jogosultság, amivel posztokat tehet ki és üzenetekre válaszol, de nem fér hozzá a hirdetésekhez beállított bankszámlához, így nincs esély arra, hogy feltörés esetén elköltsék az azon lévő keretet.

5. Analizálj!

Kulcsfontosságú, hogy rendszeresen mérd az eredményeket. Kezdve egy hirdetés teljesítményétől, a posztok időzítésének megfelelő időpontjáig.
Vizsgáld a célközönséged is! Tudj meg róluk minél többet. Ahogy gyarapszik a számuk, egyre relevánsabbak lesznek a mérések, hiszen a nagyobb számokból pontosabb következtetéseket lehet levonni.
Figyeld itt is a konkurenciád, hasonlítsd össze a stratégiád az övékével, figyeld az árazásukat, a kommunikációjukat, ezek mindenki számára hozzáférhető információk, amikről érdemes tudni, hogy tervet készíthessünk a mi stratégiánkhoz.
Többek között ez az a pont, amit a vállalkozás teljes „élettartama” alatt alkalmaznunk kell.
Noha nem tűnik ördöngösségnek mindezek megvalósítása, számtalan dologra kell figyelnünk, és ami a legfontosabb, hogy következetesen nap mint nap időt, energiát áldoznunk arra, amivel foglalkozunk. Ha azonban ez egy olyan terület, ami az érdeklődési körünkbe tartozik, könnyebb dolgunk lesz másokkal is megosztani a tudásunkat és ezáltal gyarapítani az oldalunk népszerűségét, majd a vállalkozásunkét.

„Ne félj feladni a jót a nagyszerűért./John D. Rockefeller/