Hirdetésed elutasítva. Hogyan tovább?

Hirdetésed elutasítva. Hogyan tovább?

Aki kezelt már Facebook hirdetéseket, bármilyen körültekintően írta is ki őket, választott hozzá a kreatívot, belefuthatott ebbe a jelenségbe értetlenül állva az okok előtt.

24 órán belül, de általában jóval hamarabb láthatjuk, hogy hirdetésünk aktívvá vált, vagy éppen ellenkezőleg, nem hagyta jóvá a Facebook.

A hirdetési szabályzatot végignyálazva ugyan jól felkészülten vághatunk bele a kiírásnak, mi azonban most egy kisokost igyekszünk adni az elsőre sikeres hirdetések kiírásához.

A tiltott, törvénybe ütköző dolgok, diszkriminatív tartalmak népszerűsítése magától értetődően tilos, mint ahogyan sok más logikus szabály is van. Akadnak azonban olyanok, melyek értelmezése több lehetőséget hagy az értelmezésnek.

Ilyen nehezen megfogható téma a szenzációhajhász tartalom. Sokkoló, szenzációhajhász, tiszteletlen vagy szélsőségesen erőszakos tartalmak mellett a Facebook most az álhírekkel kapcsolatban is szigorított. A valótlan állításokban bővelkedő írásokra mutató linkkel eddig sem bánt kesztyűs kézzel, ezeket ugyanis már rég nem lehet hirdetni. Az újabb szigorítás szerint azok az oldalak, akik gyakran jelenítenek meg ilyen tartalmat, egyáltalán nem hirdethetnek.

A személyes tulajdonságok kérdését talán úgy foghatjuk meg a legjobban, ha általánosítunk. Így legalábbis biztosan nem sértünk senkit. Például „Új gyógymód érhető el a cukorbetegséghez.” a helyes megfogalmazás, de például a „Cukorbeteg vagy?” garantált tiltást von maga után.

Ugyanez igaz a vallási nézeteinkre, az előéletünkre, szakszervezeti tagságunkra, vagy esetleges fogyatékosságunkra, csak hogy néhányat említsünk.

Az énképünket is óvja a Facebook, méghozzá a személyes egészségi állapotra vonatkozó tartalmak tiltásával. Bármennyire csábítónak tűnnek is az előtte-utána fotók tehát, felejtsük el őket. A minap például olyan esettel is találkoztunk, hogy a stresszt megjelenítő stockfotót találta problémásnak a rendszer.

A szexuális vagy arra utaló tartalmak tekintetében mondhatjuk, hogy prűd a legnagyobb közösségi oldal. Ha ugyanis meztelenséget akár sugallva is, túl nagy testfelületet, ráutaló vagy provokatív képet látunk az kizárólag a véletlen műve, mert mindegyiket szigorúan figyeli és kiszűri a nagy testvér. Nem irigyeljük szegény fürdőruha forgalmazókat!

Ha képeket használunk, azokon a szövegek aránya is pontosan rögzített, nem haladhatja meg a 20%-ot. Szerencsére ehhez segítséget is kapunk, amellyel előzetesen ellenőrizhetjük, belefértünk-e a limitbe. Ide kell feltölteni hozzá a képet: https://facebook.com/ads/tools/text_overlay

A saját termékekre is nagyon vigyáz Zuckerberg, így az Instagram és a Facebook említése kizárólag a hirdetések célhelyének egyértelművé tételéről szólhat, így is csak homályosan. Az igeként, többes számban vagy rövidítve történő említés, illetve a logó használata a név teljes kiírása helyett szintén nem megengedettek. Tehát nem facebookozunk J

Többet szeretnénk megtudni felhasználóinkról? A pénzügyi adataiktól a nemi identitásukon át a hatósági adataikon politikai hovatartozásukig bármit megkérdezhetünk, a jelszó mindenhol: előzetesen jóváhagyást kérni.

Ha visszautasítást kapott a hirdetésünk első körben, ne csüggedjünk. Az e-mailben kapott magyarázat és információk alapján módosítsunk! A mentés után ismételten egy ellenőrzés következik, amelyben ha sikerrel fejtettük meg a hiba okát, már el is indul a kampányunk.

 

„Fenntartjuk a jogot, hogy bármely hirdetést bármilyen okból, saját belátásunk szerint elutasítsunk, jóváhagyjunk vagy eltávolítsunk.” Nos, ez a mondta nem sok teret hagy a kérdéseknek, azonban még itt is van lehetőségünk fellebbezni a döntést. Jó eséllyel foglalkoznak majd vele, ha már hosszú ideje költünk itt nagyobb összegeket vállalkozásunk népszerűsítésére. Végülis a Facebook is egy üzleti vállalkozás, melynek célja fizető ügyfeleinek mind jobb kiszolgálása a felhasználói mellett.

Ha a második körben is elbukott a kampányod mielőtt megjelenhetett volna, élhetsz ellenvetéssel itt:

https://facebook.com/help/contact/1582364792025146/

Kellő gyakorlattal már jó eséllyel elsőre sikeres hirdetést tudunk kiírni, vagy gyorsan felismerni az elutasítás esetleges okát és kreatívan orvosolni, úgy, hogy közben nem változtat meg a kampány lényegét.

„Húsz év kell egy hírnév felépítéséhez, és csak öt perc a lerombolásához. Ha ezen elgondolkozol, másképp fogsz dolgokat csinálni./Warren Buffett/