Hogyan használd a Facebook Messenger hirdetéseket?

Hogyan használd a Facebook Messenger hirdetéseket?

A Facebook 2004-es indulása óta folyamatosan fejlődik a felhasználók meglévő és jövőbeli igényei alapján. Ugyanakkor a legismertebb közösségi oldal bevételei elsősorban a vállalkozások náluk elköltött hirdetési összegeiből származnak, így a fő „ügyfelei” ők. És akár szeretjük, akár nem, a fejlődés iránya elsősorban nekik kedvez.

Nemrégiben jött ki az a régóta beharangozott újítás, amely lehetővé teszi a cégeknek Messengerben privát üzenetként működő hirdetést. Azért is számíthattunk erre, mert a Messenger eddigi 1,2 milliárd aktív felhasználója eddig elérhetetlen volt, ami igen nagy luxus  az egyre növekvő reklámzajban.

Aki pedig elsőként lép az újításokra, és ügyesen használja ki a bennük rejlő lehetőségeket, az előnyhöz jut a versenytársakkal szemben.

Ehhez igyekszünk támpontokat adni a bemutatásával.

A kétféle Messenger hirdetésben az első annyiban különbözik az eddigiektől, hogy kapcsolatfelvételre ösztönöz, és ha rákattintunk, beszélgetést kezdhetünk meg a vállalkozással. Nem a weboldalunkra dobja ugyanis kattintás után az érdeklődőt, hanem egy felugró ablakba, ahol üzenhet nekünk. Fontos tudni, hogy csak mobilon lesznek láthatóak.

A hirdetések a kijelző méretéhez igazítva jelennek meg, és figyelembe veszik, hogy a felhasználók milyen gyakran chatelnek egymással, ez befolyásolja, milyen rendszerességgel jelenítenek meg egy-egy szponzorált tartalmat.

A forgalmat és konverziót tudjuk mérni kezdetben, ez később további lehetőségekkel bővül majd.

A következő lépcsőfokon azokat érjük el, akik az előzőre konvertáltak, tehát felvették a kapcsolatot velünk. Nekik innentől gyakorlatilag privát üzenetként szponzorált tartalmunkat tudunk küldeni.

Azért is örülhetünk ennek a két lépcsőnek, mert az első mintegy szűrőként szolgál, a második lépcsőben olyan felhasználókhoz jutunk majd el, akik előzetesen érdeklődtek irántunk. Jó kommunikációval rövid vagy hosszabb távon vásárlókat konvertálhatunk ezekből az érdeklődőkből.

Persze ehhez az is fontos, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Ha bombázni kezdjük potenciális vásárlóinkat, könnyen lehet, hogy leiratkoznak rólunk és ezzel oda az értékes megszerzett kapcsolat, többé ebben a formában nem érjük el őket.

A nagy kérdés azonban az, mit kezdhetünk ezzel az új felülettel?

Fotó: blog.hartleybrody.com

Érdemes végig gondolnunk a célzásnál, hogy kiket szeretnénk ide érkeztetni? Mire szeretnénk irányítani a „beszélgetést”. Ha ezt meghatározzuk, valódi érdeklődőkre tudunk célozni, akik a vásárlás előtt állnak, ezért figyeljünk rá, hogy fogalmazzuk meg az üzenetet, hogy nagy eséllyel hatékony legyen.

Ezután a kulcs az érdeklődők kezelésén van, ezek a típusú hirdetések pedig tipikusan azok, amiket nem hagyhatunk magukra, rendszeresen foglalkoznunk kell velük. Kiválóan működnek, ha egy felhasználó konkrét kérdéseit tudjuk gyorsan és hatékonyan megválaszolni, problémáját kezelni. Még ha nem is követi azonnal a vásárlás, kicsi az esélye, hogy ezután a konkurenciához megy majd a nálunk is kapható terméket megvásárolni.

Tekintsünk úgy a Messenger hirdetésre, hogy egy hatalmas reklámzajban valaki velünk foglalkozik, ránk kíváncsi. Vétek lenne nem kihozni belőle a legtöbbet.

Nyilván akkor működik jól hosszú távon, ha rendszeresen tudunk időt és energiát szánni a beérkező üzenetek megválaszolására. Az egyre fejlődő chatbotok ugyan nagy terhet vehetnek le a vállunkról, de nem helyettesítik a személyes jelenlétet, egyedi esetekre kevéssé jelentenek megoldást. Ettől függetlenül, ha eddig nem próbálkoztunk a chatbotok beállításával, most kezdjük el!

Az újítást nemrégiben jelentette be a Facebook, fokozatosan állnak át rá mindenhol miután a teszteléseknek vége, így felhasználóként lassan számíthatunk a reklám üzenetekre is Messenger fiókunkban, vállalkozásként pedig készüljünk fel az új terület kiaknázására.

Aki a célt akarja, annak az eszközöket is akarnia kell/Stendhal/