Növeld a blogod látogatottságát pár egyszerű módszerrel!

Növeld a blogod látogatottságát pár egyszerű módszerrel!

Az előző írásunkban a sikeres blogíráshoz adtunk instrukciókat, azonban a látogatottság növelésének az íráson kívül egyéb módjai is vannak.
Ezeket gyűjtöttük most össze, hiszen ha a nehezével – a témaválasztással és megírással – boldogultál, már csak annyi a dolgod, hogy minél több emberhez eljuttatod az írásod.

Oszd meg a csatornáidon!

Facebook, Twitter, Instagram….minél több, annál jobb, ugye? Nem feltétlenül a mennyiség a lényeg! Először is, egy csatornának akkor van értelme, ha rendszeresen frissítjük, így hiába vagyunk jelen minden felületen, ha nincs energiánk, időnk erre.
Nem baj, ha ezt belátjuk, koncentráljunk a legnépszerűbbekre, tehát kezdd a Facebook oldalad ráncfelvarrásával. Tedd rendbe, tölts ki minden részt, állítsd be a vállalkozásodnak megfelelő paraméterekre, szánj rá energiát, hogy professzionális legyen, könnyen megtalálják onnan a weboldalad, a tartalmaid. Frissítsd rendszeresen a borítóképed, szóval tedd olyanná a Facebook oldalad, amilyenre büszke vagy. És ha igényesen, odafigyelve kezeled, a követőid száma is nőni fog (valóban érdeklődő, minőségi kedvelőkkel), illetve kihasználhatsz még egy lehetőséget a blogbejegyzéseid népszerűsítésére: a fizetett hirdetéseket.
Ezért is érdemes egy-egy problémát részletesen körüljárnod írásodban, hogy utána azokat az embereket érd el, akik pont megoldást keresnek rá.
Van kapacitásod több felületre is? Aktualizáld a különböző közösségi oldalakra a mondanivalód! Például az Instagram fiókodban használhatsz egy életképet, amint épp a bejegyzésen dolgozol, vagy a témához kapcsolódó fotót egy idézettel az általad írt szövegből.

 Tedd egyszerűvé, hogy kedveljék, megosszák!

Magától értetődőnek tűnik, mégsem élnek vele sokan. Ha egy kattintással meg lehet osztani vagy akár csak kedvelni az írásod, sokkal többen fogják megtenni, mint ha a linket nekik kell bemásolniuk. Az pedig, ha egy Facebook like boxot helyezel el, ahol mutatja a követőid számát, többeket inspirál majd arra, hogy kövessék az oldalad.

Használd a blog.hu-t és a reblog.hu-t

Nem csak a saját blogodon érdemes írnod, használhatod a nagy hírportálokét is, amivel jóval nagyobb olvasottságra, ismertségre tehetsz szert organikusan rövidebb idő alatt, mint ha a sajátodon írsz. Az előnyük ezeknek a felületeknek, hogy az írásaidat beküldheted a szerkesztőknek, akik a legjobban sikerülteket kiválogatják, és megjelentetik a saját felületükön. Ezek a reblog.hu és az index2, amik a legnézettebb hírportálok aloldalai jelenleg.
Ha jól, érdekesen írsz, akár teljesen kezdő vállalkozásként is elérheted azt, hogy több ezren olvassanak rólad, illetve organikusan juss milliós értékű hirdetési helyhez. Fizetetten is szerepelhetsz ezeken a helyeken ugyanis, de ehhez ilyen mélységben kell a zsebedbe nyúlnod.
Mikre figyelj, ha ezeket a blogokat használod? Míg az oldaladon egy téma köré csoportosul minden, addig itt egy kicsit bulvárosabbra, figyelemfelkeltőbbre érdemes venned a címet, érthetőbbre, kevésbé szakmaira az írást.
5-700 karakter terjedelemben, képekkel illusztrálva, érdekesen megközelítve a témádat fel tudsz építeni hirdetés nélkül is egy jelentős bázist, akik aztán követnek a közösségi oldalaidon és feliratkoznak a hírleveleidre.

 Oszd meg témába vágó csoportokban, linkeld be oldalakon

Lépj be olyan Facebook csoportokba, ahol a célközönséged gyülekezik! Ha nap mint nap látod a problémáikat, kérdéseiket, témákhoz is jó ötleteket kaphatsz, ha pedig megválaszolsz egy sokakat foglalkoztató kérdést egy bejegyzésben, linkeld be az írásodat! Hidd el, ha értéket adsz, senki nem önreklámként fog tekinteni rá, hanem megoldási lehetőségként, amiért hálásak lesznek.

 Mérd az eredményét!

A jó pap holtig tanul, az Analytics pedig egy kiváló ingyenes eszköz arra, hogy mérd az eredményét a munkádnak. Számtalan értékes tapasztalattal gazdagodsz általa: látod, melyik témák népszerűbbeket (ezeket dolgozd fel újra kicsit másként), mik generáltak kikattintást az oldaladra, melyiket olvasgatták hosszan.
A rendszeres blogolás valóban munka, nem is kevés. Mégis ha figyeled a tendenciákat, egyre inkább azt láthatod, hogy a történetmesélés felé tolódnak el a reklámok.
Nem elég tényszerű adatokkal meggyőzni az embereket arról, hogy vásároljanak Tőled, hiszen ennél többre vágynak: élményre. Amit a milliárdos költségvetésű cégek, mint a Coca-Cola nyújtani tudnak, azzal nem tudsz versenyezni. A blogolás viszont egy kiváló eszköz arra, hogy elmeséld a márkád, a terméked történetét.

„Nem az lesz sikeres, aki pusztán elkezd valamit. Az lesz sikeres, aki elkezdi, és ha a fene fenét eszik is, befejezi./Napoleon Hill/