A SEO mint az energia. Nem vész el, csak átalakul

A SEO mint az energia. Nem vész el, csak átalakul

Ahogy egy korábbi írásunkban már szó volt róla, a keresőoptimalizálást sokan temetik. Elavult, régimódi módszernek tartják az organikus forgalom növelésére a fizetett hirdetésekkel szemben.

Pedig ha ez valóban így lenne, nem folyna a csapból is a storytelling, vagyis történetmesélés a marketingben. Mert mese nincs, egyre igényesebb tartalmat állítanak elő a cégek, különben kutya se lesz kíváncsi rájuk az egyre hangosabb reklámzajban.

Ugyanakkor értjük azokat is, akik a vészharangot kongatják SEO-ügyben, hiszen a Google algoritmusváltozásai kiszámíthatatlanná teszik a rendszert. A legutóbbi, augusztusi algoritmus esetében is a „minőség” újraértelmezése történt, ugyanakkor azt sem mondhatjuk biztosan, hogy mindig értelmezhetőek az okok. Nem hibátlan a Google sem, a szóvivője, John Mueller rendszeresen felszólítja a webmestereket, hogy az algoritmusok fejtegetése helyett inkább a hagyományos módszerekkel dolgozzon a weboldala javítgatásán.

Akárhogy is van, néhány szempont alapján egyértelmű irányt láthatunk, ami a SEO jövője felé mutat, és ha együtt tudunk ezekkel az irányokkal mozdulni, sikeres keresőoptimalizálással, szép helyezéssel gazdagodhatunk.

A rangsorolás alapja a mobil verzió, ezért tartalmi és technikai szempontból is ezt kell előtérbe helyeznünk. Egyes statisztikák szerint a mobilhasználók száma idén eléri a 4 770 000 000-es hihetetlen számot, úgyhogy nincs min csodálkozni. Az okostelefonok korában gyakorlatilag mindenki számítógéppel a zsebében mászkál, így egyre inkább ez válik az elsődleges felületté, ahol a tartalmat fogyasszuk.

A gyorsaság a kulcsa mindennek, aminek teszteléséhez a Google segítséget is nyújt, itt található: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Ez a lényegük az AMP (Accelerated Mobile Pages) weboldalaknak is, amely a Google saját szerverein tárolt rövid, tömör kivonata az oldalunknak. A cél még gyorsabb töltődés, hiszen nem kell újként letölteni minden egyes alkalommal. Növekvő jelentőségüket mutatja az is, hogy a Google webmester blogján (https://security.googleblog.com/2016) egyre gyakrabban találkozhatunk az AMP weboldalakról szóló írásokkal.

Ha már blog, mi a helyzet a tartalommal, a keresztblogolással, és a szavak számával? A szakértők szerint a hosszabb, 3000 szavas szakmai cikkekkel tűnhetünk ki a tömegből, azonban ezt a gyakorlat megcáfolni látszik. Az embereknek nincs idejük végigolvasni az ilyen hosszú szövegeket, ezért ahogy az AMP esetében is, kifizetődő ha lényegre törőek vagyunk és 300-500 szóban fogalmazzuk meg a lényeget.

Aki a linképítés végét jósolta, azt le kell lombozzuk, mert az erős oldalakról érkező releváns linkek kora nincs leáldozóban. Itt is ugyanazokat az irányelveket kövessük, hogy a mennyiség sose menjen a minőség javára.

A felugró ablakokkal azonban nem bánik kesztyűs kézzel a keresőóriás. Valljuk be, senki nem szereti, amikor hosszas keresgélés után ráakad az őt érdeklő tartalomra, amit azonnal kitakar egy számára teljesen érdektelen felugró ablak. Tudja ezt a Google is, ezért pontosan körülírja, grafikákkal illusztrálja, mikre figyeljünk.

Ahol be kell zárni, le kell görgetni, amelyek valamilyen letöltésre ösztönöznek, mind büntetve lesznek. Érdekesség, hogy a belépési ablakok az előfizetői tartalmaknál, illetve a törvényi szabályozásra felhívóak sem megengedettek az algoritmus szerint (pl. Elmúltam 18 éves).

Azt azonban megnyugtatásul jó, ha tudjuk, a felugró ablakok csak a mobilnézeten esnek ilyen szigorú szabályok alá.

A biztonság is az elsődleges szempontok között szerepel, a https protokoll inkább elvárás, mint választható opció, ha jók akarunk lenni a találati rangsorban. Itt biztosan van még hová fejlődnünk, hiszen egy 2017 februári adat szerint a magyar weboldalak mindössze 9,4%-a működik https protokollal.

A folyamatosan frissített, SEO szempontok szerint megírt tartalom, az infografikák használata, a márkaépítés, ezzel együtt a közösségi oldalakon való aktív jelenlét mind olyan irányok, amikkel ha kicselezni nem is tudjuk a folyamatosan változó algoritmusokat, de biztosan jó irányba haladunk egy hosszú úton.

Ha egy vállalkozásnak már történelme van (mondjuk ott szerepel a since után lehetőség szerint egy minél régebbi évszám), akkor abban hajlamosak vagyunk jobban bízni. A SEO is inkább maraton, mint sprint, ha így is állunk hozzá, idővel egyre könnyebb lesz versenyben maradnunk, mert elegendő lesz kis módosításokat elvégeznünk a jó helyezésért egy-egy új algoritmus megjelenésénél.

„A tökéletesség nem a mennyiségben van, hanem a minőségben. Ami igazán jó, mindig kevés és ritka./Baltasar Gracián/