Sikeres blogot szeretnél? Így írd meg!

Sikeres blogot szeretnél? Így írd meg!

Akik rendszeresen követik írásainkat már tudják, hogy hiszünk az eredeti ötletekben, következetes és kitartó megvalósításban, amik nélkül a legnagyobb marketingbüdzsé is csak feleslegesen elégetett tőke.
Erre pedig egy mindenki számára rendelkezésre álló eszköz a tartalommarketing.
Noha nem születhetünk mindannyian mesemondónak, aki tökéletes nyelvtani helyességgel az utolsó karakterig fenn tudja tartani az olvasója érdeklődését a téma iránt, ez a képesség fejleszthető, és számos könnyen használható praktikával már azonnal jobbá tehető az írásaink minősége, ezzel pedig az olvasottságunk, aminek egyenes következménye a forintban mérhető forgalomnövekedés.

1. Témaválasztás

Ha olyan témáról, megközelítésről írunk, amiről más még nem, vagy nem ilyen részletesen, pontosan, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy hosszú távon kifejti hatását az az egy bejegyzésünk. Az olvasottsága nem a kiposztolás utáni pár napban lesz a legmagasabb, hanem folyamatosan fel-felbukkan, hivatkoznak rá és értékes forgalmat irányít az oldalunkra. Főként ha nem csak aktualitásokról, hanem állandóan jelen lévő témákról, problémákról és azok megoldási lehetőségeiről írunk.
Ismerjük meg jól vásárlóinkat, ügyfeleinket, figyeljünk oda a visszajelzéseikre, hiszen erre reagálva tudunk azonnal lépni, ami a nagyobb cégekkel szemben előnyt jelent számunkra.
Kulcsszavakat használjunk, nézzünk utána, mikre mennyien keresnek az adott témában és építsük bele a legnépszerűbbeket az írásba.
A közvetlen stílusú megfogalmazás alapfeltétel, senki nem szereti az interneten böngészve a körmönfont udvariaskodást.

2. Minőség

Az értékes, jól megírt, kimerítő tartalom az alap. Amibe szakmai tévedhetetlenség, a hiteles forrásokon nyugvó állítások úgyszintén. Inkább kevesebbet vállaljunk, de azt tökéletesen tegyük.
Amikor elkészültünk, értékes segítséget kérhetünk családtagjainktól, barátainktól, hiszen tulajdonképpen laikus célközönségnek írunk. Ültessük le őket a kész bejegyzés elé, és kérjük meg őket, hogy véleményezzék. Mennyire érthető? Mennyire ad megoldást? Jól olvasható, áttekinthető az írás? Sok esetben még a helyesírási hibákat is könnyebben kiszúrja egy kívülálló, mint mi, akik órákat töltöttünk a megírással és már nem látjuk a fától az erdőt.

3. A jó cím

A cím, ami összefoglal, figyelmet kelt, nem enged tovább görgetni, hanem kattintásra és elolvasásra késztet a tartalomzajban. Fontos a jó, figyelemfelkeltő cím, hiszen egy ígéret van benne, aminek beváltására az írás vállalkozik. Még fontosabb az, hogy ezt az ígéretet teljesítse is. Tele van az internet valóban hasznos tanácsokkal, információkkal, ma már szinte mindent meg lehet autodidakta módon tanulni. Ha találunk egy oldalt, ami komoly segítséget nyújtott egy problémánk megoldásában, biztosan elmentjük, vagy legközelebb ott kezdjük a keresést. Úgyhogy tegyük magasra a mércét, mert egy bejegyzést csak egyszer kell megírni, ugyanakkor hosszú távra szól a hatása.
A legszerencsésebb ha egy-egy témát, problémát akar megoldani írásunk, azt viszont teljes mélységében körüljárja. Egy blogbejegyzés senkit nem tanít meg 0-ról a profi Facebook hirdetések kiírására, ugyanakkor azt ígérhetjük a címben, hogy adunk 5 működő és tesztelt stratégiát a követőszerzésre. Amikor valódi értéket adunk, olyankor vezetjük is az ügyfeleinket a vásárlás felé, hiszen olyan emberek olvasnak minket, akiknek egyértelműen szükségük van az ott található információkra. Ekkor már tényleg csak annyi dolgunk marad, hogy „fogjuk a kezüket” és végigvezetjük őket a folyamaton. Ezt az okosan használt CTA-k segítségével tehetjük meg, amik egyértelműen mutatják az utat, merre tovább.

4. Rendszeresség

Ezzel pedig el is érkeztünk talán a legnehezebben megvalósítható ponthoz: a rendszerességhez. Ami nélkül hiába írunk Pulitzer-díjas újságírók módjára, nem fognak „ránk szokni” az ügyfeleink. Ha gyakran visszatér az ügyfeled az oldaladra, és várja a frissülő tartalmat, az egy olyan érték, amivel nem szabad visszaélni. Hiszen azt adja (adná) nekünk, ami a legértékesebb számára: az idejét. Háláljuk ezt meg azzal, hogy ellátjuk friss olvasnivalóval.
Számtalan alkalmazás segít időzíteni ezeket a feladatokat, ilyen például az ingyenesen használható trello, azonban ha végképp nem tudjuk egyéb teendőink közé besűríteni a blogolást, inkább bízzunk meg külsős céget, szervezzük ki.
Ha nincs írói vénánk, vagy kellő időnk hozzá, érdemes költeni a tartalommarketingre. Míg egy fizetett hirdetés addig fut, amíg a költségkeretünk tart, addig itt egyszeri befektetésről van szó, ami utána tovább dolgozik. Persze nem árulunk el zsákbamacskát: ha tovább szeretnénk fejlődni, folyamatosan kell az új tartalom is. Mégis ott egy lehetőség a kezünkben, hogy a kezdetekben saját erőnkből, komoly tőkét befektetve építsük fel vásárlóink közösségét.

5. Recycling és egyéb technikák

A gyakorlottabbak már tudják, hogy egy hosszabb, tartalmasabb írás újra felhasználható, átdolgozható, aktualizálható. Így az az energia, amit egy blogbejegyzés megírásába fektettünk többszörösen megtérül. Szerepelhet vendégblogként is írásunk aktualizálva a másik oldal témájához. Mert igenis létezik minőségi linképítés, hiába temeti mindenki ezt a módszert. A hogyan a lényeg, amit ha a felhasználók fejével gondolkodunk egyértelműen érezhetünk. Nem az a fontos, hogy minél több link mutasson az oldalunkra, hanem hogy valóban értékes oldalakról a témánkhoz kapcsolódóan érkezzen. Gondoljunk csak arra, hogy egy exkluzív virágüzletben (ami a mi blogunk) nem szívesen tennénk ki a kínai lakásdíszeket (rossz minőségű link). Ellenben a design vázákkal, minőségi kertészeti eszközökkel (jó minőségű oldalról érkező link) a kínálatunkat is növelhetjük.
Ahogy minden esetben itt is a gyakorlat teszi a mestert. Ha már tudjuk, mikre figyeljünk oda, célirányosan látjuk meg az értékes témákat, egyre gyakorlottabban, kevesebb hibával, célirányosabban és gyorsabban írjuk meg bejegyzéseinket. Kezdő vállalkozások számára kötelező, de ugyanúgy profitálhatnak belőle a nagyobb cégek is.

„Kezdd ott, ahol vagy. Használd azt, amid van. Csináld azt, amit tudsz./Artur Ashe/