Szavak szárnyán a keresőoptimalizálásban

Szavak szárnyán a keresőoptimalizálásban

Szavak szárnyán a keresőoptimalizálásban

A szöveg hat a látogatottságra, a látogatottság meg a keresőben elfoglalt helyre

Ahhoz, hogy a honlapunk, a blogunk előkelőbb helyet foglalhasson el a Google keresőtáblán (ijesztő szakmaisággal a SERP-en, vagyis a Search Engine Result Page-en) ügyesen kell felhasználnunk a szavakat, amelyek végül hatékony szöveggé állnak össze és maradásra késztetik az olvasót. A hosszabb honlapon eltöltött idő pedig előbbre nyomja a honlapot a keresőben.

Kulcsszavak, kulcskifejezések

Webegységünk középpontjába a tevékenységünkre legjellemzőbb szavakat kell állítanunk, hogy a Google ezek alapján ajánlhassa a nagyvilágnak a keresőben a honlapunkat.

Egy látványpékség honlapján például nyilván a kenyér, a kifli, a fonottkalács, a pogácsa lesznek a legjellemzőbb kulcsszavak.
Persze a mi példa pékünk azonnal elkövetheti az első hibát, ha ragaszkodik egy általános szakmai kategóriához is és belegyúrja a honlap-kenyerébe a péksütemény szót is, peches esetben ráadásul ezt állítva a középpontba. Ugyanis a potenciális vásárló péksüteményt nem keres, csupán konkrét áruféleséget, mondjuk túrós táskát vagy lekváros pitét.
Ebből az következik, hogy szóválasztásaink során mindig a látogató fejével kell gondolkoznunk, az ő fogalmaival kell fogalmaznunk, nem a miénkkel, az ő igényeit kell kielégítenünk a saját szavaival.

Kulcsszóválasztó eszközök

Egy-egy szó, kifejezés keresőbe írása után a találati tábla alján megjelenik a Kapcsolódó keresések információ. Ez megmutatja nekünk, hogy az adott szóhoz, kifejezéshez kapcsolódóan mit keresnek az emberek a keresőben, tehát érdemes ezeket a szavakat, kifejezéseket felhasználnunk a honlapon. A kifli szó beütésére például ez jelenik meg:

kifli kapcsolódó keresései

Ha pékségem volna, most azonnal tennék a honlapomra kifli receptet!

Ugyancsak segítségünkre lehet a Google Adwords oldal Kulcsszóválasztó eszköze, amely még a havi keresések nagyságrendjét is megadja.

Szinonímák, LSI

A fenti alcímben nem LSD hatására írtam le az LSI (Latent Semantic Indexing) mozaikszót.
Ez annyit tesz, hogy a Google nem kedveli, ha ugyanazzal a kulcsszóval szögeljük ki a website-ot száz helyen is, hanem elvárja a szinonímák színes használatát.
Ha angolul is megjelenik honlap szövegünk, segítségünkre lehet az angol nyelvterületen előszeretettel használt LSI generátor! http://lsigraph.com/

LSI generátor

Csak beírjuk a kívánt szót és ömlenek a szinonímák

Szavakból szöveg – egy kis stilisztika

A szavak persze szöveggé állnak össze és valamilyen stílus fogja keretbe foglalni őket.
Egy dologban persze biztosak vagyunk: szövegünknek felhívó jellegűnek kell lennie!
A felhívó jelleget elősegíti, ha szokatlan szavakat, szóképeket használunk a szájt textjében. Ugye milyen „idegen” lett a szövegem a tudálékos szájt és text szavaktól? Valószínüleg nem az elidegenítés a jó út a figyelem felkeltésére.
Hanem?
Hadd mutassak be egy Amerikában végzett kísérletet.
Két különböző címmel hoztak le reklámot és mérték a hatékonyságukat. Bemutatom a két variációt:

1.) Ezt csinálják az orvosok, ha nem érzik eléggé jól magukat.
2.) Ezt csinálják az orvosok, ha „szarul” érzik magukat.

Akár megdöbbentő, akár nem, 50%-os reakció különbség volt a 2. variáció javára!
(Forrás: Victor O. Schwab, Hogyan írjunk jó reklámszöveget.)

Ebből az következik, hogy a köznyelvben megszokott élő megfogalmazás még akkor is hatékonyabb, ha elmegyünk vele a jó ízlés faláig.

Ha szeretne velem tovább „szövegelni”, akkor azt itt teheti meg:
Szövegírás. A szöveg logikája, hatékonysága

Bognár László
keresőoptimalizáló specialista
Bognár Stúdió

 

Vendégszerzőnk írását olvashatták a blogon.

Ha azt akarod, hogy emlékezzenek rád halálod után, írj valamit, amit érdemes elolvasni, vagy tégy valamit, amiről érdemes írni./ Benjamin Franklin/