A kutatási eredmények szerint az irodai dolgozók idejük 42%-át együttműködésben töltik, ugyanakkor elemzések alapján ezen törekvések mindösszesen 34%-a lesz hatékony. Ez a teljes munkaidő 25%-t teszi ki. Egy átlagos munkatárs – például egy marketing specialista – munkaidejének 25%-át tölti el azzal, hogy olyan kollégákat keres meg kéréssel, kérdéssel, akik nem adnak magas prioritást megkereséseinek.

Egy munkatárs elvesztése átlagosan 630 000 Forintba kerül a cégnek a régióban. Ez az összeg elérheti az 1 200 000 Forintot is munkatársanként, ha egy magasan kvalifikált mérnöki vagy vezetői pozícióról van szó.

Egy átlagos munkatárs betanítása 90 000 Forintba kerül havonta, figyelembe véve a betanítást végző munkatárs bruttó bérét és a betanítási időszak alatt kieső értékteremtést. Egy munkatárs teljes fokú beillesztése 3-6 hónapot vesz igénybe. Ha az új munkatárs 3 hónap után nem illeszkedik be, akkor a későbbi teljesítménye kockázatossá válik.

 

Számok és ami mögötte van

Kereskedelmi cég vezetője, azt tapasztalta, hogy egyre többet panaszkodnak a munkavállalók és egyre nehezebbé vált az ügyfelek kiszolgálása, ami már a számokon is megmutatkozott.

Létszám: 87 fő

Szervezetkutatás célja: stresszkockázatok mérése, cégre illesztett kérdőív (vezetői és munkatársi) kitöltése utáni az érintettek kiscsoportos és egyéni 1-1 órás interjúztatással mértük fel a jelenlegi helyzetet. Beszélgetés célja a stressz érték és az egyéni érzetek hatásai a munkára, illetve a magánélet hatásainak beazonosítása. 3-5 munkahelyi stressz faktor kiválasztása és megoldási gyakorlat kialakítása.

A szervezet stressz-szintje 57%.

Az átlag stressz érzet: egyénileg 4, családi vonatkozásban 3,5, munkahelyen 6.

Érzékelhető volt: csoportok elszigetelődése, amely jelentősen rontja a csoport dinamikát, a munkamorált és a másik munkájának a fontosságát.

Láthatóvá vált: a leggyakoribb munkahelyi stresszorokból 8 beazonosíthatóvá vált.

Megfogalmazott probléma:

  • külső tényezők miatti hátrány,
  • nem egyenletes teljesítmény,
  • nem megfelelő program,
  • célok elérésének nehézségei,
  • konfliktusok,
  • ellenőrzés nélkül rosszabb teljesítmény,
  • kommunikációs meg nem értés,
  • régi-új változás menedzselésének hiánya,
  • hektikusság…

Amikor pontosan láthatóvá válnak azok a területek, amelyek befolyásolják a munkát, a hatékonyságot, akkor félig már meg is nyertük a harcot. A célhoz vezető utat ez alapján lehet lefordítani lépésről lépése programra.