Marketing platformok 1

Egy vállalkozás esetében stratégiai kérdés, hogy milyen marketing platformokon jelenik meg. Ahogy változik a világ, úgy változnak a lehetőségek is. Ez is olyan, mint az éves büdzsé tervezése, meg kell tervezni, hogy mire, mennyi jut. 

Mára alapvető, hogy weboldalra szükség van, ehhez szorosan kapcsolódik a megfelelő tartalom, tudjuk, hogy a célzott kulcsszó és a SEO optimalizálás egyre fontosabb. A cég PR kommunikációs stílusa sok mindent meghatároz és a blogbejegyzések tovább támogatják a vállalkozás sikerét.

Ezt egészítik ki a különböző platformok (Facebook, Instagram, Google cégem, Linkedin…), ami mindenkinél más összetételű, de elengedhetetlen a brandhez.

Melyik marketing platform a megfelelő?

Ahány szakértőt kérdezünk, annyi választ fogunk kapni, mert megfogja határozni, hogy milyen felületeket ismer és használ, vagyis minek a szakértője.

Ha ügynökséget kérdezünk, ott már szofisztikáltabb választ kaphatunk.

Nézzük, hogy a Naturmarketing ügynökségnél, hogy gondolkozunk: válasz előtt jó kérdésekre lesz szükség.

  • Mindenekelőtt szükséges hozzá egy jó brief.
  • Tudni kell a konkrét célt.
  • Szükséges a cégtől kapcsolattartó és idő.

Miért kell brief egy hirdetéshez, vagy kampányhoz?

Brief célja sokrétű: meg kell ismerni a céget, az iparág speciális működését, a tevékenységét, mert nincs két egyforma vállalkozás.

A leírtak segítenek a gyors áttekintésben és többlet információt is nyújtanak, amiből látható, hogy hol tart a vállalkozás és mire van igazán szüksége, milyen marketing platformok lesznek ideálisak.

Megfelelő célok

Egy kisebb vállalkozásnak lehetnek ugyanazok a céljai, mint egy nagy vállalkozásnak, de semmiképp sem szabad lemásolni a marketing platformokat, mert nincs olyan lehetősége sem büdzsében, sem struktúrában, sem létszámban.

A büdzsé fogja meghatározni a lehetőségeket! De ez nem is baj, mert lépésről lépésre lehet, jól megalapozott cégstruktúrát kialakítani.

Egy kis cég biztos, hogy nem tud tízszeres, vagy húszszoros megrendelést ugyanolyan színvonalon teljesíteni. Pont az elmúlt időszak mutatta meg, hogy a kisebb vállalkozások nehezebben tudtak átállni a nagyobb online igényekhez.

Egy facebook vagy Ads hirdetésnél sem mindegy, hogy napi 2000 Ft a keret vagy 10 000 Ft. Mint ahogy egy facebook kampánynál sem mindegy, hogy követőket akarsz vagy likeot a poszthoz. Aktív közösséget szeretnél vagy szakértői szerepet építesz. Vagy az oldallátogatók növelése a cél.

Marketing kutatás a cég lelke

Ha nincs információ, akkor nehéz stratégiát kialakítani és megtervezni a megfelelő jelenlétet és a kampányok sem lesznek sikeresek.

A kutatás művészet, jelentősége van, hogy milyen oldalról közelítjük meg. Egy új vállalkozás indítása előtti kutatás, sok pénzégetéstől menthet meg. Egy kampány előtti marketing kutatás megmutatja a lehetőségeket, így könnyebben lehet dönteni az irányokról.

Kutatás tud segíteni a megfelelő platform kiválasztásában is és a célközönség megtalálásában. Van olyan tevékenység, amihez szükséges a Facebook és az Instagram is, de lehet, hogy a Linkedin jobb megoldás, ha a olyan a cél. Ha a büdzsé a meghatározó szempont, akkor az Ads lehet a jó választás.

Marketingmix a hajtóerő

A folyamat egyszerű: magában egy weboldal nem elég, szükséges lesz hozzá néhány kiegészítő eszköz és elem. Stratégiailag megtervezett irány szerinti marketing platformok kiválasztása utána jöhet, a megjelenés generálás is.

A weboldal a kiindulópont, mondhatjuk az ajtó a vállalkozáshoz. Szükséges a jó technikai beállítás, ami felhasználóbarát is, azaz az ügyfélről és az ügyfélnek szól. A tartalom és a forma meghatározó, ami a célközönséged érdekli.

Ismerd meg, hogy működik a kereső

Weboldalak milliói tartalmazhatnak hasznos információt, minden kereséskor. A Google dönti el, hogy ezek közül melyiket és milyen sorrendben jelenítse meg, ami még jóval az első leütés előtt elkezdődik.

Kiegészítő eszközök segítik a hatékony működést:

A beállítás sosem lesz kész, mert javasolt mindig új tartalom, ellenőrzés és kulcsszavak optimalizálása.

További eszközöket is bevethetünk, amelyek segítenek javítani a látogatói élményt, ilyen lehet az oldal hőtérképes megfigyelése, illetve a seohoz is használhatunk rangsor támogatást.

hőtérkép

Látogató generálás

Ez már az igazi szakmai terület, hogy honnan indítjuk és milyen platformokat vetünk be. Egy új honlapnál még nem lesz sok organikus keresés, ezért biztos, hogy szükséges több irányú hadjáratot indítani a látogatókért. Kellenek linkek, ahol megtalálhatják az oldalt és javasolt egy-egy hirdetést is bevetni.

Nézzük milyen platformok közül válogathatunk

  • Google Cégem
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Linkedin
  • TikTok
  • Twitter
  • Blog felületek (blog.hu, cafeblog…)
  • Google Ads

Természetesen számtalan egyéb lehetőség van megjelenésre, de ezek azok, amelyek közismertek és hazánkban is használják megjelenésre és hirdetésre is.

Mindegyik felülethez szükséges szakértelem, mert nem elég csak létrehozni, a megfelelő tartalommal kell meg megtölteni, úgy, hogy közben igazodunk a paltform sajátosságaihoz. Ezért is van jelentősége, hogy rakjuk össze az egyéni marketingmixünket, mert egy-egy elhanyagolt felület ronthat is a megítélésünkön.

Egyben minden felület egy plusz lehetőség a jelenlétre, ami segíti a vállalkozásunkat, támogatja az üzeneteink eljutását a vásárlóhoz.

Marketing blog
Marketing blog

Nem lehet tudni, hogy mi lesz a jó stratégia, de a vállalkozásodnak biztos, hogy szüksége van két dologra: digitális készégekre és marketing szemléletre!

Mert minden változik, a Facebook majdhogynem hetente változtat vagy ad új megoldást, vagy éppen felvásárol platformot (pl. instagram), így az eddigi működés már nem várható el.

A Google azt mondja a frissítésről, ha ez negatívan érinti az oldaladat az nem azt jelenti, hogy gond lenne a weboldaladdal. De mégsem felelsz meg neki! A 2020 májusi alap-algoritmus frissítésén már túl vagyunk és 2021-re tólodott a következő nagygenerál.

Ne felejtsük el a Youtube térhódítását, a digitális videó megkerülhetelen eszköz, mind a digitális reklámpiacon, mind a cég brandjének megmutatásában. A videó nem csupán egy része az általános marketingtervnek. Stratégiai jelentőséggel bír a tájékoztatás és a kampány során. Így a márkáknak videó marketing stratégiára van szükségük.

A trendek változnak a különböző marketing platformokon és csatornákon.

Kíváncsi vagy, hogy a Te vállalkozásodnak, milyen platformon lenne érdemes jelen lenni? Szívesen megmutatjuk!