Szakértő vagy ügynökség?

Melyik jobb, szakértő vagy ügynökség? Egyszerű kérdés, de annál összetettebb. Elsőként meghatározza a vállalkozási forma és cégszerkezet. Ezután érdemes a büdzsé oldalról közelíteni.

Egy kiszervezett tevékenység, mindig költségoptimalizáltabb. Mert egy vállalkozásnál, több platformhoz kell érteni. 

Arculathoz igazított megjelenítés, szövegírás, hirdetés és kampány tervezés, legalább 2-3 platformon. Emellett jó, ha a weboldalhoz is ért, a kulcsszavak jelentőségét, illetve a SEO szempontokat is figyelembe veszi és ért az értékesítéshez, hiszen ismernie kell az ügyfeleket.

Jó esetben ez minimum 2 ember, remek skillekkel, de a valóságban inkább 4.

Melyiket, mikor érdemes választani?

Amikor egy cégnek van marketing stratégiája, megfelelő platformokat használ, összehangolt kampányok vannak, akkor részfeladatokra szakértőt érdemes választani.

Amennyiben ezek hiányoznak, akkor az ügynökség a jobb választás, mert komplexebben fog rátekinteni a feladatra.

Egy sikeres vállalkozáshoz szükséges néhány elem:

  • egy jó ötlet,
  • tőke vagy forrás,
  • tudatos cégvezetés,
  • átgondolt stratégia,
  • jó és megbízható minőség,
  • munkatársak,
  • beszállítók,
  • ügyfelek.

Sokat halljuk, hogy minden folyamatosan változik, de most megtapasztalhattuk, hogy egy vírus, fenekestül felforgathatja az életünket. Olyan megoldásokat kell alkalmazni, amelyek nem a megszokottak, hiszen azok ma már nem működnek, kiszervezés ilyen.

Tudatos vállalkozás skilljei:

  • Digitális ismeretek és az online világ tudatos használata
  • Folyamatos igény és készség a tanulásra és a tudásra
  • Rugalmas hozzáállás közben alkalmazkodási készség

Remélhetőleg eddig is minden feladatra a legjobb szakértőt vetted fel munkatársként is. Vannak olyan területek, amikor érdemesebb külsősben gondolkozni.

Ügynökség

Ügynökség, marketing ügynökség, online marketing ügynökség…

Amikor egy cégnek van marketing stratégiája, megfelelő platformokat használ, összehangolt kampányok vannak, akkor részfeladatokra szakértőt érdemes választani.

Amennyiben ezek hiányoznak, akkor az ügynökség a jobb választás, mert komplexebben fog rátekinteni a feladatra. Egy csapat dolgozik a folyamaton, így a vállalkozási szemlélet is jobban tud érvényesülni. Egy ügynökség is szakértőkből áll, ez nem kérdés. Csapatként foglalkoznak az ügyféllel, ami jelentős előny.

Marketing ügynökség
Marketing ügynökség

Nézzük a számokat

Legtöbb esetben ezen fog múlni. Egy egyéni vállalkozó, a legtöbb esetben nem tud egy ügynökséget megfizetni, ez egyértelmű. Ezért inkább költségszerkezet oldalról érdemes rátekinteni. Amennyiben az éves tervezésnél, elkülönítésre kerül marketing büdzsé, akkor javasolt ajánlatot több típusú ajánlatot kérni, szakértőtől és ügynökségtől is.

A szám nem minden, az is fontos, hogy mi tartozik a szolgáltatásba. Az összehasonlítás, mindig nehézkes, főleg, ha nem konkrét az árajánlat kérés. Egy hirdetés kiírása, nem platform menedzsment, nem mindegy, hogy a kreatívok is beletartoznak vagy azt külön kell elkészíttetni.

Itt van jelentősége annak, hogy zajlik az ajánlatkérés és az ajánlatadás. Mindkét részről felelősség, idő, energia és nem utolsó sorban céges adatok átadása.

Te hogy kérsz ajánlatot? Felcsapod a telefonkönyvet, böngészel az interneten, ajánlást kérsz vagy bekérsz konkrét ajánlatot?

Marketing ajánlat

A marketinges nem varázsló, nem lehet csak időnként marketingelni, vagy egyszer-egyszer, egy-egy felületen. Egy vállalkozásnak úgy kell működnie, hogy kitudja szolgálni az ügyfeleket, először megfelelő információval, és döntés után a termékkel vagy a szolgáltatással. A marketing nem tud mindent megoldani! Van még néhány társa, amit együttesen kell használni, (üzletfejlesztés, stratégia, ügyfélkapcsolat, sales, PR). 

Brief: kérdezz-felelek

Ahhoz, hogy cégreszabott ajánlat készüljön, sok információra van szükség, ezért jó megoldás, ha készül egy marketing brief, ami segíti az áttekintést. Az ajánlatod adó is látja, hogy milyen szempontok szerint kell összeállítani az ajánlatot. Alapárak mindenkinek vannak, de sok mindentől függ egy-egy feladat árazása. Nem mindegy, hogy pl. egy kampányon belül, mennyi hirdetésre lesz szükség.

Ehhez kell illeszteni a stratégiát. Nem biztos, hogy a Facebook, Instagram a megfelelő platform, be lehet robbanni a piacra, de ehhez sok pénz kell. A marketing jelenlét hosszútávú feladat. Stratégiai kérdés, hogy szakmai brand felépítése a cél vagy szolgáltatások hirdetése. Ehhez mi a jobb megoldás honlap is szükséges, vagy szakmai blog, és lehet, hogy egy Google Ads kampánnyal azonnali vásárlókat lehet elérni. Facebookon egy közösség építése pedig támogathatja a téma edukációját és az ajánlást. A megfelelő online marketing platform mix stratégiai jelentőségű.

Marketing ügynökség – kiszervezési kisokos

Összeállítottunk 2020-ra egy listát, mire érdemes fókuszálni

  • Stratégia szintű gondolkozás.
  • Használni kell a brand, PR, marketing és sales együttes erejét.
  • Több platform használata.
  • Konkrét célok megfogalmazása.
  • Folyamatos kutatás, konkurencia és trendfigyelés.
  • Hirdetési célzok elemzése és optimalizálása.
  • Szükséges tartalom naptár, az üzenetekhez.
  • Legalább havi szintű működés, előre tervezve.
  • Napi ötleteket összesítése, heti újragondolása, havi megvalósítása, éves tervezése.
  • Mindennapok tervezése, prioritások láthatóvá tétele.
  • +1 amire nem jut időm, arra ajánlatot kérek és kiszervezem!

További cikkek

Comments are closed.

Comments