Marketing ötletek, tippek

Marketing ötletek csak akkor hasznosak, ha meg is valósítod. Az online marketingben a legtöbb esetben többet ér, ha pontosan érted a vásárlóid és a különböző platformok algoritmusainak a jellemzőit.

Marketing ötletek

Az elköteleződés fontos jelenségek, így az online technikákon túl érezd át és értsd meg mélyen a látogatóidat.

Általában a marketing ötletekben nincs hiány egy vállalkozás életében. Egy ötlet annyit ér, amennyit belefektetsz, és ehhez adódik hozzá a tervezés és a kivitelezés. Kreatívnak lenni, egy állapot, amihez sok információra és tapasztalatra van szükség. Olyan, mint egy nyomógomb, amit időnként be kell kapcsolni. Tervezetten és tudatosan.

Van egy mondásunk:

A marketing olyan, mint a víz, annak a formáját veszi fel, aki a kezében tartja.

Marketing tippek

Brand megalapozásához alapelemekre van szükség, ezek egy marketing ajánlatkérés vagy tanácsadás során biztos, hogy szóba kerülnek.

  • Logó, arculat, névjegy 
  • Dekoráció
  • PR és sajtókapcsolatok 
  • Jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség 
  • Tudatos márkaépítés 
  • Jól felépített, megtalálható weboldal 
  • Marketing tevékenység

A marketing tevékenység több, mint egy hirdetés kiírása. Sok kutatás, elemzés, ötletelés, megjelenítés és tesztelés szükséges.

Nézzük, hogy mire érdemes figyelni, a jelenlegi trendek szerint a két legpopulárisabb platformon.

Facebook, Instagram

Különböztesd meg magad, használj olyan elemeket, amelyek figyelemfelkeltők pl. emojik. Rövid videókkal tovább növelhetebb az elköteleződést. Ezeket kombinálhatod is ultra rövid videón, emojikkal.

Egy kép még mindig többet ér ezer szónál, így érdemes megtalálni a legjobb képet a bejegyzésedhez. Ne felejtsd el a borítóképed sem, ez lehet kép és videó is. A profilodra érkezők figyelmét ragadd meg, gondolj úgy rá, hogy ez egy mini landing page.

Töltsd ki a névjegy részt is, és készítsd el az egyedi facebook linked. Emellett válassz megfelelő CTA gombot.

Posztolj rendszeresen, a célközönségedhez igazítva, a legjobb időben. Legyen változatos a posztolásod, figyelj, hogy miket kérdeznek, melyek azok a posztok, amelyeknek nagyobb az elérése. Ezeket érdemes hirdetni is.

Kérdezd meg őket!

Így jobban megismerheted a követőidet, emellett növeled az elköteleződést is. Az ilyen posztoknál, nagyobb arányban kommentelhet a célközönséged is, amiből kiderülhet, hogy konkrétan kik azok, akik érzelmileg jobban bevonódtak. Ezután már rájuk jobban tudsz visszacélozva olcsóbban és hatékonyabban hirdetni.

Hirdetésnél 3 szempontra érdemes figyelni:

  1. Legyen jó beállított fiókod,
  2. találd meg a legjobb célközönséget és
  3. teszteld a hirdetéseket.
Marketing ötletek auditja
Marketing ötletek auditja

Online marketing lehetőségei

Használd kreatívan a marketinget!

Sokféle megjelenés közül választhatsz, most az online marketing kreatív lehetőségeit járjuk körbe. Vannak a mindenki számára ismert hirdetések a facebook, instagram platformon, vagy a google keresőiben az ADS különböző hirdetési formái. Emellett használhatjuk a közösségépítést, a tartalom gyártást és a különböző posztok megjelenítését.

 

Mit tegyünk, ha többet szeretnénk?

Négy, nagyjából jól elkülöníthető szegmensről beszélhetünk, a kreatív marketinggel kapcsolatban. A word of mouth („szóbeszéd”) vagy buzz; ambient, amely az egyedi, nem tradicionális, illetve az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések gyűjtőneve (pl.:”street art”, közterületi ambient médiumok etc.); a viral, vagy vírusmarketing; és az „astroturf(ing)” avagy pszeudofogyasztói csoportok létrehozása.

Ha nem használtad még ezeket az eszközöket, akkor itt az idő, hogy lépd át, a határaidat.

 

 

Gerilla- vagy vírusmarketing

A nem hagyományos (nem konvencionális) marketing eszközök, illetve technikák, valamint marketing-stratégia összefoglaló neve.

A vírusmarketing a gerillamarketinghez tartozó húzó ágazat, mely hatékonyan teremt kommunikációs feltételeket az internetes társadalom felé. Egy jó vírusmarketing film erősen felépített, kreatív tulajdonságokkal bír. Legfőbb tulajdonságai közé tartozik a megalapozottság, lényege, hogy csattanós legyen.

Különböző irányok léteznek buzz marketing (bizsergő), cascading style (láncreakciós) marketing, centrifugal (szétgyűrűző) marketing, exponential (öngyorsító) marketing, a wildfire (futótűz) marketing érdemel említést.

 

Impulzus vásárlásra is építhetsz

Használd ki az impulzusvásárlás lehetőségeit. Ilyenkor erősen emocionális (érzelmi) tényezők hatására jön létre, az adott szituációtól függő, előre nem tervezett döntés.

Kreatív marketing ötletek
Kreatív marketing ötletek

 

Erre is készíthetsz kampányt, ehhez érdemes néhány szempontot figyelembe venni. A legfontosabb, hogy gyűjts minél több adatot, értsd meg a vásárlókat és tudatosan használd a platformok lehetőségeit. Az online jelenlét, a digitális technikák és az ügyfélélmény alapjaiban változtatja meg az impulzusvásárlásra ösztönző klasszikus módszereket.

A kreativításhoz szükséges még néhány elem, talán a legfontosabb, hogy megfelelő adatok álljanak rendelkezésünkre. Ez a marketing esetében olyan, mint PR-nél, két részre oszlik, külső- és belső információkra.

Marketingnél is szükséges a külső információk kutatása és a belső folyamatok áttekintése.

Mit jelent egy marketing audit?

Marketing stratégia előtt érdemes auditot végezni, amely lehet célja a cég teljes online jelenléte vagy egy platform elemzése.

A céges marketing és kommunikációjának teljes áttekintése valóban segít megérteni, hogy hol tart a vállalkozás marketing szempontból. 

Az olyan kérdésekkel, mint például: ügyfelek és a célközönség; a versenytársak; általában a piac és a belső helyzete; segítenek tájékozódni a korábbi marketingtevékenységek sikeréről.

Ideje, hogy mikroszkóp alá kerüljön a vállalkozás. A NaturMarketing csapata által elvégzett marketing-ellenőrzés minden elemét vállalkozási és marketing szempontból vizsgálja. 

  • Milyen erőforrása van a vállalat számára marketing és értékesítés céljából?
  • Milyen felületeken van jelen? Milyen promóciós anyagot használ? Hogyan használja? Milyen gyakran?
  • Milyen állapotban van az ügyfélkapcsolati adatbázis? Hogyan lehetne jobban felhasználni? Hogyan lehetne javítani?
  • Milyen a webhelyed? Hogyan teljesít? Melyek a legfontosabb üzenetek? Működnek a kulcsszavak?

Egy audit mindig függ a vállalkozás életgörbéjétől, a legkisebb vállalkozás életében is olyan gyorsan eljön az a pillanat, amikor szintet kell és lehet lépni.

A marketing-ellenőrzés átfogó áttekintést nyújt a tevékenységekről, ami hozzájárulhat a költségek csökkentéséhez.

 

 

Marketing ötletek, tippek